Uplynulé ročníky pretekov na Dobšinskom kopci boli aj pre organizátorov dosť náročné. Po tomto ostatnom si riaditeľ pretekov MARCEL KOLLÁRIK mohol povedať, že sa skutočne vydaril.
Vzhľadom na problémy v predchádzajúcich ročníkoch bol ten aktuálny krásne hladký. Ako ho hodnotíte?
„Hodnotíme ho ako najúspešnejší ročník v jeho 35-ročnej histórii.“
Očakávaný duel Faggioli vs. Merli sa síce nekonal, ale kopec má aj tak nový rekord. Ako to vnímate?
„Bolo to trocha na škodu veci, že sa Simone nemohol zapojiť do tohto súboja. Napriek tomu Christian Merli aj napriek dominancii v prvej súťažnej jazde nič nenechal na náhodu. Pokúsil sa zariskovať a prekonať traťový rekord, čo sa mu napokon aj podarilo. Faggioli aj napriek úpornej snahe mechanikov nedokázal odstrániť technickú chybu na motore svojej Normy a do nedeľňajších jázd už nenastúpil. Tento moment možno bude rozhodujúcim faktorom pri súboji týchto šampiónov o celkového víťaza majstrovstiev Európy.
Takže minuloročný traťový rekord Simone Faggioliho 2:15,783 bol prekonaný Christianom Merlim len o 0,358 tisícin sekundy na výsledný čas 2:15,425 s priemernou rýchlosťou viac ako 181 km/hod.“
Zaujal vás nejaký iný súboj, resp. výkon niektorého pretekára?
„Súbojov v štartovom poli bolo viacero. Diváci určite ocenili najmä zápolenie Igora Drotára na Škode Fabia R5 s Věroslavom Cvrčkom na Škode S 2000. Od začiatku sezóny si títo piloti nič nedarujú a striedajú si prvé dve miesta medzi sebou. Inak to nebolo ani v Dobšinej, keď sa šťastie priklonilo na stranu mladšieho pretekára Cvrčka o niekoľko desatín sekundy, a to v prvej jazde Igor Drotár utvoril ešte rekord trate v „plechových autách“. Za zmienku však stojí aj celkové umiestnenie týchto rýchlych pretekárov na mimoriadne výkonných strojoch, keď za sebou nechali desiatky vozidiel kategórie II. Určite by som nechcel zabudnúť na pretekárov z Dobšinej a okolia, ktorých je z roka na rok viac. To ma nesmierne teší, keď si v domácom prostredí môžu zmerať sily z najlepšími európskymi pretekármi.“
Na štarte sme mali aj vozidlo z úplne prvého ročníka. Ako sa vám to podarilo zabezpečiť?
„Čerešničkou na torte XXXV. ročníka Dobšinského kopca okrem bezproblémových jázd, traťového rekordu, dobrého počasia, bol aj fakt, že sme tu moli privítať opäť po 44 rokoch vozidlo GIOM 1, ktoré s jazdcom Františkom Nemcom vyhralo absolútne oficiálny prvý ročník. V piatok bolo vozidlo vystavené na Námestí baníkov, jazdcovi a konštruktérovi tohto prototypu sme odovzdali mimoriadne ocenenie.
Na záver spomeniem ešte zaujímavé paradoxy. Vozidlo GIOM 1 štartovalo pred 44 rokmi so štartovým číslom 44 a hádajte s akým číslom štartovalo v tomto ročníku? Áno, bolo to tiež číslo 44. Že by to bola náhoda?“