BARDEJOV. Na problém prístupu cez most od dokončenia juhozápadného obchvatu Bardejova pred dvoma rokmi vytrvalo upozorňujú záhradkári z chatovej oblasti Koligrund.
Premostenie bolo pôvodne navrhnuté kvôli prístupu poľnohospodárov a družstevníkov na polia nad mestom, na druhej strane obchvatu.
Objednávateľom 5,3-kilo-metrového juhozápadného obchvatu mesta bola Slovenská správa ciest (SSC).
Výstavbu realizovalo Združenie – Bardejov, juhozápadný obchvat, s dodávateľmi Eurovia SK, a. s., a Strabag, s. r. o. Stavba trvala 17 mesiacov.
Celkové náklady boli 33-miliónov eur. Obchvat dokončili v auguste 2016.
Most bez prístupu
Na jednej aj druhej strane obchvatu v záhradkárskej oblasti Koligrund je dnes viac ako 70 skolaudovaných chát.
Nad osadou sú poľnohospodárske polia, ktoré dlhé roky obhospodarujú družstevníci.

Pri výstavbe, aby bol zachovaný prístup na polia, prepojila obe strany obchvatu Slovenská správa ciest riadnym mostom pre motorové vozidlá.
Projektanti, mesto a stavebník sa však už nezaoberali faktom, že na most sa dá autom dostať iba cez súkromný pozemok podnikateľa Stanislava Motýľa.
Časom sa situácia skomplikovala a začali vznikať konflikty. Podnikateľovi začala vadiť frekventovaná premávka cez jeho pozemok v tesnej blízkosti jeho domu.
Záhradkárom a družstevníkom sa v jari, jeseni a v zime cez rozbahnenú, zasneženú či zamrznutú, neudržiavanú prístupovú cestu jazdilo čoraz horšie.
Cez úvoz
„Stalo sa už aj to, že pán Motýľ sa postavil na cestu a nechcel nás ďalej na most pustiť, že je to jeho súkromný pozemok.
Dal si tam aj zákazovú značku, riešili sme to aj s políciou,“ hovorí chatár z osady Zdeno Popjak.
Medzičasom prešiel most aj blízke pozemky pri obchvate, ktoré predtým spravovala SSC, do správy a majetku mesta.