Je budúcnosť leteckej dopravy v regionálnych letiskách?
Alebo v individuálnej leteckej doprave?

Aj názory expertov sa rôznia. Isté je len to, že tento segment sa vyvíja, mení a má budúcnosť.
Cesta do budúcnosti v leteckej doprave môže byť rôzna, všetko ale nasvedčuje tomu, že začne stúpať dôležitosť osobnej leteckej dopravy, ktorá dnes funguje buď len veľmi obmedzene (napr. záchranárske vrtuľníky), alebo ako „hračka“ (hobby piloti).
Vzdušný priestor pripravený
„Už je to blízko,“ podotkol Rastislav Primus, vedúci odboru letových postupov Letových prevádzkových služieb SR a dodal: „Vzdušný priestor je pripravený, ale pravidlá jeho využívania nie sú.“
V leteckej navigácii dnes patrí Slovensko medzi špičku.
Najsofistikovanejším systémom satelitných navigácií LPV má pokryté všetky letiská, až na Sliač, ktorý pribudne na budúci rok. Toľko v percentuálnom prepočte nemá iná krajina v Európskej únii.

Padla aj otázka, kedy bude spustený jednotný európsky navigačný systém Galileo.
„Nie som kompetentný na to odpovedať. Už tu mal byť, ale jeho použitie sa posúva v čase... No satelitov pribúda, je zrejmé, že ten čas nie je dlho pred nami.“
“Európska komisia to neberie ako budúcnosť. Zadefinovala, že do 10 rokov musí byť hocijaké miesto Únie dostupné z hocijakého iného miesta EÚ do štyroch hodín.
„
Pre pilotov je práce stále dosť
Na trendy v leteckej doprave reaguje aj Katedra leteckej dopravy Žilinskej univerzity v Žiline. Má aj študijný program zameraný na bezpilotné letectvo, ale byť pilotom sa stále oplatí. Absolventi si uplatnenie nájdu, najmä v zahraničí.