PREŠOV/BARDEJOV. Už stredoškoláci sa učia zásadám starostlivosti o pivo.
A to vďaka pivnej akadémii Cervesario. Týmto vzdelávacím programom, ktorý otvoril jeden z najväčších výrobcov piva na Slovensku, prešlo od roku 2011 už vyše šesťtisíc študentov. Program tak zvyšuje pivnú kultúru u nás.
Päťsto nových absolventov
Odborníci zo spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko sa v rámci špeciálneho vzdelávacieho programu Cervesario pivná akadémia rozhodli aj tento rok podeliť o svoje dlhoročné znalosti.

V akadémii učia študentov vybraných stredných škôl zásadám starostlivosti o pivo a správneho čapovania zlatistého moku. V aktuálne prebiehajúcom ôsmom ročníku pribudne ďalších 500 absolventov.
Cervesario je prístupné ako pre študentov, tak aj pre jednotlivé prevádzky.
Píry: Učíme teóriu i prax
„V aktuálnom ročníku bude do konca roka 2018 preškolených 500 študentov na 12 vybraných stredných školách. Študentov oboznamujeme s históriou piva, získavajú znalosti o správnej sanitácii výčapných zariadení či hygiene. Vyvrcholením programu je škola čapovania, ktorej zásady by mal ovládať každý dobrý výčapník,“ povedal Ján Píry, obchodný sládok spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko a ambasádor projektu.
„Kontakt študentov s praxou by mal byť čo najintenzívnejší a preto tento program veľmi vítame. Súčasťou pivnej akadémie sme už od jej vzniku. Najväčší úspech má škola čapovania, ukážky správnych a nesprávnych spôsobov manipulácie s pivom, prínosom sú však aj pútavé prezentácie a množstvo videí,“ zhodnotil účasť v programe Cervesario Ľubomír Petrovič, zástupca jednej zo zúčastnených škôl.
V aktuálnom ročníku svoje zručnosti zlepšia študenti hotelových akadémií v Košiciach, Prešove, Bratislave, Piešťanoch, Bardejove, Liptovskom Mikuláši a Brezne, ako aj študenti stredných odborných škôl obchodu a služieb v Topoľčanoch, Prešove a Námestove. V školách program prebieha od októbra.
Celkovo, počas ôsmich rokov, pripravili odborníci Plzeňského Prazdroja už takmer 180 pivných akadémií.

Program Cervesario pivná akadémia však nie je určený len pre študentov stredných škôl. V rámci zvyšovania pivnej kultúry, ako jedného zo svojich pilierov, spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko realizuje školenia aj priamo na prevádzkach.
K rozšíreniu pôvodnej koncepcie programu došlo pred troma rokmi a u podnikov sa teší mimoriadnej obľube.
„Robíme buď skupinové školenia, ktorých sa zúčastňuje personál viacerých prevádzok súčasne alebo je školenie zamerané na individuálnu prevádzku. Ide napríklad o nové tankovny, taverny, naše konceptové prevádzky alebo jednoducho pri zmene personálu na žiadosť majiteľa,“ vysvetlil rozšírený koncept Píry, ktorý svojím pivným umením vzdelával a zároveň zabával napríklad aj návštevníkov Dňa otvorených dverí v pivovare vo Veľkom Šariši.
Fakty
- Čo je Cervesario
Uvarením piva sa jeho príbeh iba začína. Na to, aby si ho milovníci zlatistého moku mohli vychutnať tak, akoby práve opustilo brány pivovaru, je potrebné, aby aj personál, ktorý s ním následne na prevádzkach narába, ovládal širokú škálu zručností. Program je zameraný na zvyšovanie pivnej kultúry na slovenskom trhu, čo je jedným zo základných pilierov spoločnosti.
Cervesario pivná akadémia je vzdelávací program spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorý vnikol v roku 2011. Zameraný je na končiacich študentov vybraných stredných škôl v odbore barman, čašník, servírka, hostinský a hotelový manažment, teda pre tých, ktorí budú v rámci svojej kariéry priamo alebo nepriamo prichádzať do kontaktu s pivom.
- Školenia prebiehajú v troch blokoch
1. História a suroviny pre výrobu piva – varenie mladiny a kvasenie piva, charakteristika a vlastnosti piva;
2. Postavenie a úloha technického servisu – výčapné zariadenie a jeho sanitácia, zásady starostlivosti o pivo na prevádzke;
3. Zásady správneho podávania piva – škola čapovania, spôsoby čapovania, test, spätná väzba, vyhodnotenie
- Čo je Plzeňský Prazdroj Slovensko
Akciová spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko je poprednou pivovarníckou spoločnosťou na Slovensku so 600 zamestnancami a jedným z najmodernejších pivovarov v strednej Európe. Do portfólia jej značiek, ktoré každoročne získavajú ocenenia na medzinárodných aj lokálnych súťažiach kvality, patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, nealkoholické pivo Birell, či cider Kingswood a Frisco. Spoločnosť patrí pod jednotku Asahi Breweries Europe Group, ktorá vznikla po akvizícii piatich stredoeurópskych pivovarníckych spoločností japonskou pivovarníckou spoločnosťou ASAHI.
Autor: rmr