VEĽKÝ ŠARIŠ. Nielen čapované, ale aj v skle a najmä v plechovkách. Podľa štatistík pivovarov rastie obľuba plechovkových pív.
Aj to bol dôvod, prečo sa vo veľkošarišskom pivovare rozhodli nepodceniť tento fakt. Výsledkom je nová linka. Plány sú však bohatšie. Otvoria sa aj viac pre verejnosť.
Milióny do vynovenia
Viac ako o tretinu stúpla kapacita novej plechovkovej linky. Vďaka nej je pivovar vo Veľkom Šariši schopný pokryť za týždeň produkciu až 22-tisíc hektolitrov tohto zlatistého moku.

Spoločnosť dala do modernizácie pivovaru celkovo 4,4 milióny eur.
Najviac však „zhltla“ práve spomínaná plechovková linka, ktorá stála 2,1 milióna. Vynovili i linku na stláčanie fliaš aj filtračnú linku.
Podľa obchodného riaditeľa spoločnosti, ktorá vlastní veľkošarišský pivovar, Martina Grygaříka ide o najväčšiu investíciu posledných rokov.
„Pivovar v Šariši je pre nás kľúčový, varíme v ňom všetky domáce značky. Lebo kde sa pivo varí, tam sa dobre darí,“ povedal s úsmevom Grygařík.
Vyhadzovať nebudú
Pivovar Šariš začal modernizovať počas minuloročnej jesene, nové technológie inštalovali vo februári tohto roku.

Vylepšovanie technického vybavenia a strojov môže priniesť otázku, či sa to neodrazí na personálnej otázke.
„Modernizácia sa výrazne odrazí na zvýšení efektivity výroby, a to pri zachovaní súčasného počtu zamestnancov. Linku aktuálne obsluhujú šiesti pracovníci,“ priblížil manažér závodu v Šariši Ján Čerkala.
Nová linka zvyšuje výkonnosť na 40-tisíc plechoviek za hodinu.
Bodkou vo vynovovaní bude v júni nainštalovanie ďalších dvoch tankov na filtrované pivo.
Plánujú začať s exkurziami
Už tradične patrí začiatok septembra k najväčším pomyselným sviatkom pivovaru, keď otvára svoje dvere dokorán aj pre verejnosť. Tento rok sa tak stane 7. septembra.
Deň otvorených dverí prináša možnosť prejsť sa po pivovare v rámci exkurzie. To by sa však už mohlo čoskoro zmeniť.
Ako Čerkala prezradil, pohrávajú sa s myšlienkou, aby pre verejnosť robievali takéto exkurzie na pravidelnej báze, čím by prispeli k podpore cestovného ruchu a turizmu.
Odštartovať by to chceli už počas nadchádzajúcich majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. To nepochybne pomôže aj samotnému mestu Veľký Šariš.
„Keď sa povie Pivovar Šariš, automaticky sa vybaví mesto Veľký Šariš. Každú spoluprácu s pivovarom vítame, pomáhajú nám nielen pri získavaní pracovných miest, ale aj pri iných aktivitách, ako sú kultúrne akcie či grantové programy. Verím, že táto plodná spolupráca bude pokračovať,“ zaželal si primátor Veľkého Šariša Viliam Kall.
Slováci v pití piva bodujú
Podľa štatistík, ktoré majú výrobcovia piva k dispozícii, Slovensko boduje oproti svojmu susedovi.
„Spotreba ochuteného nealkoholického piva je na Slovensku vyššia ako v Česku. Predaj nealko, teda najmä nealko ochuteného, to je v rámci Slovenska unikát, má to mimoriadny úspech,“ prezradil Grygařík.