Čo ho naučil Brodeur a ako vníma HC Košice? Bicek aj o zapatrošenom Stanley Cupe

Sezóna 2002/03 bola preňho nie len výhernou, ale aj vysokou školou hokeja

Jiří Bicek v roku 2003 doniesol do Košíc Stanley Cup.Jiří Bicek v roku 2003 doniesol do Košíc Stanley Cup. (Zdroj: TASR - Milan Kapusta)

Košické námestie praskalo vo švíkoch. Podľa očitých svedkov sa na seba tlačilo dvadsaťtisíc hláv len pre jedno. Čakali Stanley Cup. Vo Viedni na letisku o tom ale nevedeli. A tak tú obrovskú krabicu nepustili ďalej. Skrátka sa nezmestila.

JIŘÍ BICEK (41) to dnes vníma ako úsmevnú príhodu. Vtedy mu však bolo trápne postaviť sa pred masu fanúšikov, ktorí sa nevedeli dočkať, kým uvidia najcennejšiu hokejovú trofej a povedať im, že dnes nemajú svoj šťastný deň. Stanley Cup na Slovensko dorazil neskôr. Ale dorazil. Prvenstvo získali Košice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 2020 tu mal po sedemnástich rokoch zavítať druhýkrát, ale pre pandémiu sa to pravdepodobne nepodarí. Bicek tak zostane jediným človekom, čo ho tu kedy doniesol. V rozhovore pre MY Východ si pri príležitosti výhry svojho rodáka zaspomínal na to, koľko obety a driny za tým bolo.

Keďže sme východniarske noviny, využijem túto príležitosť na symbolickú otázku. Aký je váš vzťah ku Košiciam ako k mestu? Ste hrdý východniar?

Som, samozrejme. Určite je to počuť aj na prízvuku (smiech). Narodil som sa v Košiciach, vyrástol som tu, mám tu kamarátov, začal aj skončil som tu s hokejom. Čiže áno, som hrdý východniar.

Stanley Cup má šancu po rokoch opäť zavítať do Košíc, hoci sa to napokon asi nebude dať. Vy ste prvý Slovák aj Košičan, ktorý tu kedy priniesol túto slávnu trofej. Černák je v podstate len druhým východniarom s pohárom. Cítite sa preto istým spôsobom ako nejaký priekopník?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7CVV na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie z východu

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 014
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 832
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 445
  5. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 337
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 252
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 116
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy z východného Slovenska - aktuálne spravodajstvo | SME

Základnou hodnotou každej firmy, obzvlášť tej z maloobchodu, sú zamestnanci. Pre Lidl však nejde iba o prázdne klišé, ale dlhodobé poznanie a záväzok súčasne.


Pomôžu predísť chorobám, no lieky nenahradia.


Presnú príčinu požiaru hasiči vyšetrujú.


SITA

Jubilejný ročník Žampa Cap-u prináša viaceré novinky.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu