Riaditeľ cestovnej kancelárie:Keby sme neverili, že to prekonáme, tak tu ani nie sme

V cestovke rátajú kvôli pandémii 90%-tné straty.

Zatiaľ nie je jasné, či budú prímorské pláže počas leta naplnené.Zatiaľ nie je jasné, či budú prímorské pláže počas leta naplnené. (Zdroj: TASR)

VÝCHOD. Momentálna situácia, v ktorej sú ľudia nútení fungovať, je mimoriadne náročná a viaceré odvetvia ju prekonávajú len s veľkými ťažkosťami.
Pandémia udiera svojou silou už vyše roka a doslova položila na kolená cestovné kancelárie, ktoré sa vplyvom opatrení vlády a hygienikov dostali na hranicu svojich možností.

A keďže je súčasná situácia okolo vírusu ako na hojdačke, je len veľmi ťažké predpokladať, ako sa bude vyvíjať ďalej.

Na kolenách už vyše roka

Ani riaditeľ cestovnej kancelárie Tatratour Slovakia Juraj Pivovárči, ktorý v oblasti cestovného ruchu podniká úctyhodných 40 rokov, netají fakt, že cestovný ruch je jedným z najohrozenejších odvetví vôbec, keďže je citlivý v podstate na všetky udalosti, či už sú to prírodné pohromy, katastrofy, politická situácia alebo vojny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu ale nikto nerátal s tým, že pandémia, ktorá prepukla na Slovensku začiatkom marca 2020, bude mať takýto dosah.

„Tak ako všetky odvetvia, aj nás minulý rok zasiahla kríza koronavírusu. Celá tá situácia bola zvláštna, opatrenia prijímané zo strany vlády boli nejednotné, keďže sa to raz uvoľnilo a potom sprísnilo. V každom prípade, aj keď sme sa snažili adekvátne reagovať, napriek tomu minuloročná sezóna bola z hľadiska tržieb niekoľkonásobne percentuálne nižšia oproti roku 2019,“ prezradil Pivovárči.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7W4A na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie z východu

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 260
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 602
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 126
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 073
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 857
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy z východného Slovenska - aktuálne spravodajstvo | SME

Advertorial


Na hrade pripravili na novú turistickú sezónu viacero noviniek.


TASR

Je návratom k pápežskej návšteve v roku 2021.


Rok predtým dosiahla pritom čistý zisk 332 miliónov eur.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu