VÝCHOD. Momentálna situácia, v ktorej sú ľudia nútení fungovať, je mimoriadne náročná a viaceré odvetvia ju prekonávajú len s veľkými ťažkosťami.
Pandémia udiera svojou silou už vyše roka a doslova položila na kolená cestovné kancelárie, ktoré sa vplyvom opatrení vlády a hygienikov dostali na hranicu svojich možností.
A keďže je súčasná situácia okolo vírusu ako na hojdačke, je len veľmi ťažké predpokladať, ako sa bude vyvíjať ďalej.
Na kolenách už vyše roka
Ani riaditeľ cestovnej kancelárie Tatratour Slovakia Juraj Pivovárči, ktorý v oblasti cestovného ruchu podniká úctyhodných 40 rokov, netají fakt, že cestovný ruch je jedným z najohrozenejších odvetví vôbec, keďže je citlivý v podstate na všetky udalosti, či už sú to prírodné pohromy, katastrofy, politická situácia alebo vojny.
Napriek tomu ale nikto nerátal s tým, že pandémia, ktorá prepukla na Slovensku začiatkom marca 2020, bude mať takýto dosah.
„Tak ako všetky odvetvia, aj nás minulý rok zasiahla kríza koronavírusu. Celá tá situácia bola zvláštna, opatrenia prijímané zo strany vlády boli nejednotné, keďže sa to raz uvoľnilo a potom sprísnilo. V každom prípade, aj keď sme sa snažili adekvátne reagovať, napriek tomu minuloročná sezóna bola z hľadiska tržieb niekoľkonásobne percentuálne nižšia oproti roku 2019,“ prezradil Pivovárči.
Čo sa dočítate v článku?
- Ako zvládla cestovná kancelária prvú vlnu pandémie?
- S akými problémami nerátali?
- Ako reagovali na zmenu podmienok klienti?
- Čo klientov prekvapilo a čo naopak brali ako samozrejmosť?
- K akým opatreniam muselo vedenie cestovnej kancelárie pristúpiť, aby sa vyhli existenčným problémom?
- Kedy riaditeľ predpokladá, že sa situácia dá do normálu?