Návrat Košičana Martina Kočiho na rely scénu

„Juniorka“ otvárala sezónu až na tretej súťaži majstrovstiev sveta rely v Chorvátsku.

Martin Koči sa opäť vracia na rely scénu.Martin Koči sa opäť vracia na rely scénu. (Zdroj: M-Sport)

KOŠICE. Loeb, Sordo, Ogier, Breen či Evans, to sú len niektoré mená, ktoré za dvadsaťročnú históriu Junior WRC profitovali zo zisku majstrovského titulu. My sme mali doteraz na štarte „juniorky“ dve výrazné mená slovenskej rely. Po Ďodovi Bérešovi sa na štart ešte úspešnejšie postavil Martin Koči, ktorý nás v roku 2016 potešil titulom vicemajstra sveta JWRC.

A práve Košičan, po zisku dvoch slovenských absolútnych rely titulov, do JWRC zamieril znova, aby sa pokúsil na Slovensko doviezť ďalší cenný úspech.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nabitá konkurencia

Sezóna JWRC 2021 sa jazdí s identickými vozidlami Ford Fiesta Rally4, ktoré pripravuje krakovská pobočka M-Sportu. O tohtoročnej úrovni „juniorky“ svedčí skutočnosť, že na štart podniku v Chorvátsku sa postavilo osem posádok, z ktorých hneď sedem už skúsenosti z JWRC má. „Pred sezónou som nevedel odhadnúť svoju pozíciu vo vzťahu ku konkurencii, o to poctivejšie som sa na návrat do JWRC pripravoval,“ prezradil nám Martin Koči. „Čo-to už naznačil shakedown, ktorý len ukázal, že sa bude jazdiť veľmi rýchlo a všetci budeme musieť poriadne zatlačiť.“

Mladé posádky sa, pochopiteľne, chcú ukázať a usporiadatelia ich k tomuto dosť riskantnému prístupu ešte potlačili zavedením extra bodovania pre najrýchlejšieho pilota na rýchlostnej skúške. Inak povedané, ak sa jazdí na súťaži dvadsať meraných úsekov, tak sa teoreticky dá získať neskutočných dvadsať bodov navyše! A to už je poriadna motivácia.

SkryťVypnúť reklamu

Šancu na víťazstvo zmaril defekt

Do celej súťaže v kategórii JWRC zjavne vyštartoval najlepšie práve náš pretekár. „Snažili sme sa rozumne nasadiť tempo, čo nás postupne vynieslo do čela priebežného poradia,“ približuje Martin Koči. Spolu so skúseným Petrom Těšínským si ešte v prvej etape vypracovali náskok približne dvadsať sekúnd a postavili pekný základ na kvalitný výsledok.

„Trate boli veľmi zradné a šmykľavé. Nechceli sme ísť do veľkého rizika. Skôr sme kontrolovali svoj náskok,“ pokračuje Košičan, ktorý v nastavenom trende úspešne pokračoval takmer tri štvrtiny súťaže. „V úvode popoludňajšej sekcie druhej etapy sa nám trochu prehriali brzdy a niečo sme zo svojho náskoku stratili. Stále sme však viedli. Na prejazde po RS 13 sme však zastavili a ovzdušňovali brzdy. V snahe dobehnúť stratené sekun-dy som potom na štrnástke podvedome viac zatlačil. V jednej zákrute som škrtol kolesom a chytili sme defekt. Ešte na trati sme menili koleso a stratili dôležitý čas,“ vysvetľuje zásadnú udalosť celej súťaže, ktorá ovplyvnila poradie v cieli úvodného podniku v kategórii JWRC, Martin Koči.

SkryťVypnúť reklamu

Body a cenná skúsenosť

Po tomto incidente slovensko-česká posádka stratila vedenie i nádej na víťazstvo. V mimoriadne vyrovnanej konkurencii boli rozdiely tesné a šancu dávala iba teoretická alternatíva, že podobný osud ako Slováka stretne aj jeho súperov pred ním. Nič také sa však nestalo a Košičan nakoniec svoj Ford Fiesta Rally4 doviezol do cieľa na slušnom štvrtom mieste. „Znova sa ukázalo, aké nekompromisné sú automobilové súťaže. Pre nás je to ďalšia skúsenosť,“ bilancuje Martin. „Ešte viac si musíme dávať pozor. Musíme sa vyhnúť zbytočnému riziku a viac pracovať s emó-ciami. Každopádne to však bola veľmi pekná súťaž, na ktorú nám ostanú pekné spomienky.“

Nadchádzajúcim podnikom Junior WRC je portugalská rely už v polovici mája. V Porte sa bude jazdiť na šotoline, ktorú má Martin Koči rád. Slovák však predtým absolvuje ešte jeden súkromný test. Na záver zbilancujme, že úvodný podnik JWRC v Chorvátsku vyhrala britská posádka Jon Armstrong a Phil Hall, ktorá sa usadila aj na čele priebežného poradia šampionátu „juniorov“.

Druhí došli Fíni Lauri Joona a Ari Koponen. Na treťom mieste, pred Kočim s Těšínským, dojazdili Lotyši Märtin Sesks a Renars Francis. Priebežné poradie v šampionáte zamiešalo extra bodovanie víťazov eresiek, čo odsunulo východniara na piate miesto. To ešte nič neznamená, pretože do boja o titul sa počítajú len štyri najlepšie výsledky z piatich súťaží.

Poradie JWRC po úvodnej súťaži:

1. Armstrong 27 b., Sesks 18 b.,
3. Pajari 17 b.
4. Joona 16 b.
5. Koči 15 b.
6. Creighton 10 b.
7 Badiu 7 b.
8. Virves 6 bodov.

Najčítanejšie z východu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 918
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 991
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 594
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 487
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 996
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 386
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu