Peter Bartko potvrdil svoju kvalitu

Z obidvoch súťažných dní 48. ročníka Rallye Tatry 2021 vyšiel víťazne aj s Tadeášom Pivovarničkom.

Peter Bartko sa na scénu vrátil vo veľkom štýle. Peter Bartko sa na scénu vrátil vo veľkom štýle. (Zdroj: Martin Paľov)

PREŠOV. Bola to skutočne vydarená podtatranská premiéra novej východniarskej posádky Petra Bartka a Tadeáša Pivovarnička.

Vášeň Prešovčana Petra Bartka pre automobilový šport je taká veľká, že odhodlane prekonal všetky prekážky a využil prvú príležitosť na svoj súťažný návrat.

„Naozaj som sa nevedel dočkať štartu. Pred súťažou sme urobili iba krátky test funkčnosti, no konečne vyraziť na trať bolo už niečo úplne iné,“ priznal s úsmevom Bartko, ktorý zároveň vyzdvihol aj prácu organizátorov.

S navigátorom si od začiatku porozumeli

Vôbec po prvýkrát sedel po boku skúseného pretekára ako navigátor Tadeáš Pivovarniček, takže boli celkom logické otázky, ako si chlapci v kokpite sadnú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Tadeáša musím pochváliť. Prvý deň bola priorita zohrať sa a potvrdiť si to, čo sme si povedali na obhliadke. S radosťou som potom sledoval, ako sa Tadeáš rýchlo „chytil“ a fungoval, akoby už na sedadle spolujazdca sedel roky,“ nešetril chválou svojho nového kolegu Bartko, ktorý jazdí pod hlavičkou Motortech racing teamu.

Rozhodovali pneumatiky

Jedným z najdôležitejších faktorov okrem rozpisuje je aj dobrý spolujazdec.

V opačnom prípade by sa to podľa Bartka okamžite odzrkadlilo na výsledku. V tomto prípade sa však ukázalo, že si chlapci naozaj sadli.

„Držali sme nasadenie a pohodu v kokpite a postupne sme sa zrýchľovali,“ pokračuje Prešovčan. Podmienky pod Tatrami však boli vskutku premenlivé. Dôležitú úlohu preto zohrala aj správna voľba pneumatík.

SkryťVypnúť reklamu

„Do prvej sekcie sobotňajšej etapy sme neriskovali a obuli mokré gumy. Bola to správna voľba. Predpoveď však naznačovala, že druhá sekcia bude suchšia. Tak sme prezuli. Nestále podtatranské počasie sa nám však vysmialo a na suchých gumách sme museli dávať pozor na mokrej trati,“ prezradil taktiku skúsený jazdec.

Pôvodne mala prvá etapa končiť tradičným nočným mestským okruhom. Pandémia však zasiahla aj tu a finále bolo počas uplynulej soboty presunuté do Vikartoviec.

„Podmienky boli priam ideálne. Nesmierne sme si túto nočnú jazdu užili a potvrdili ju aj pekným výsledkom,“ uzavrel prvý súťažný deň Prešovčan, ktorý doviezol Seat Ibizu na prvé miesto v triede 12. Slovenský rely šampionát sa totiž v Poprade znova jazdil na dva samostatne bodované súťažné dni.

SkryťVypnúť reklamu

Nechýbal ani mentor Haluška

V rámci druhej etapy museli jazdci zvádzať boj s elektrikou. „Problémy, ktoré nás trápili s elektrikou, sme odstránili a mohli sme sa naplno sústrediť na súboj s Ferom Fusko o víťazstvo v našej triede,“ otvoril priebeh druhej etapy Peťo Bartko.

Nedeľňajšia etapa sa jazdila na troch meraných úsekoch, ktoré posádky museli absolvovať dvakrát. Najväčšie obavy štartujúcich vyvolávala nová rýchlostná skúška Ihľany, ktorá sa jazdila na rozbitom asfalte, ktorý pripomínal skôr šotolinu než asfaltovú súťaž.

„Aj my sme najprv mali rozpačitý pocit, ale ukázalo sa, že to až také zlé nebolo a vychutnali sme si aj tento úsek,“ priznáva Prešovčan, ktorý doplnil, že v určitých chvíľach veľmi pomáhali skúsenosti Petra Halušku, ktorý pod Tatrami mnohokrát štartoval a prišiel ich aj podporiť. Ako Bartko priznal, malo to pre nich veľkú cenu.

Dvojité víťazstvo v triede

Napriek tomu, že štartovali na suchých pneumatikách, do druhej fázy ich vymenili za mokré, čo sa nakoniec ukázalo ako správna voľba.

Keďže sa im podarilo udržať súpera za sebou, tak pre prešovského pretekára to znamenalo dva plné bodové zásahy v triede 12.

„Náš návrat na súťažné trate hodnotím veľmi pozitívne. Pauza bola príliš dlhá a už sme potrebovali odjazdiť nejakú kvalitnú súťaž,“ prezradil nadšene Bartko, ktorý nešetril slovami chvály pre celý tím.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie z východu

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 860
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 804
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 251
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 946
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 477
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 757
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 775
  8. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 1 649
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy z východného Slovenska - aktuálne spravodajstvo | SME

Nakupovať výhodne sa dá každý deň – dôležité je vedieť, kde.


Prvé nové vozne by mali jazdiť už v roku 2026.


1

Slovensko sa v čase, keď sa snaží konsolidovať verejné financie, chystá prijať zákon, ktorý štát pripraví o desiatky miliónov eur ročne.


Expozícia tatranskej prírody žije aj po zatvorení.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu