POPRAD. HUSTOPEČICE. Tretí podnik majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach znova využil pohostinnosť českého „majstráku“, keď sa jazdilo na mimoriadne náročných tratiach v okolí juhomoravských viníc.
Jazda v pekelných podmienkach
Popradský tím nastúpil na trať s posádkou v zložení Tibor Kovács a Peter Dovalovský, ktorým sa s Mitsubishi Lancer Evo VI sľubne rozbehla sezóna MSR v triede 3. A hoci bolo na Morave len veľmi málo slovenských jazdcov, v triede 3 nechýbali najväčší rivali Kovácsa v boji o titul.
Práve to bolo to, čo sľubovalo veľmi pekný súboj na trati. Hoci jazdci očakávali náročné podmienky, juhomoravská Pálava ich nesklamala.
Celá súťaž sa jazdila v náročných a pekelných podmienkach. Napriek tomu však posádky nechávali na trati svoje odhodlané srdcia.

„Jednoduchý fukár vo vozidle nemohol stačiť ochladiť vzduch. Skôr nám len prášil,“ približoval ťažké podmienky v kokpite spolujazdec Peter Dovalovský už po úvodnej sekcii.
Museli sa vyrovnaťs problémami
Poriadne horúco však nebolo jediným problémom, ktoré museli jazdci riešiť. Tibor spolu s mechanikmi riešil technický problém už pri prvej rýchlostnej skúške.
„Trafili sme bunt slamy a navyše dostali defekt. Došli sme s ním do cieľa a potom menili koleso,“ priblížil problémy Peter. Napriek tomu však dostala posádka v najbližších chvíľach odmenu v podobe penalizácie tridsať sekúnd (oficiálne za meškanie do „čakačky“).
Aby to nebolo málo, tak im na Kurdějově (RS2) pridali ďalších desať sekúnd za predčasný štart.
Napriek tomuto pomerne náročnému vstupu do súťaže však popradská posádka figurovala na druhom mieste v triede, čo bol dôvod sústrediť sa na ďalší priebeh jazdeckej trate.

V druhej sekcii dvojicu ešte vytrápila nefungujúca svetelná rampa, no jazdci všetko statočne ustáli a nocovali už s istými bodmi za druhé miesto v triede, za prvý súťažný deň.
Druhý deň priniesol ďalšie nepríjemnosti
Hoci by sa mohlo zdať, že po náročnom prvom dni bol druhý deň lepší, nebola to úplná pravda. Počas uplynulej soboty nebola druhá etapa o nič jednoduchšia.
„Znova sme mali problémy už na prvej rýchlostnej skúške. Strihlo nám obidve zadné poloosi a v snahe zachrániť body sme to riskli a došli s tým celú prvú sekciu,“ vysvetľuje priebeh druhého súťažného dňa Tibor Kovács, ktorý doplnil, že za tridsaťminútový servis to stihli opraviť a boli odhodlaní bojovať ďalej.
„Po naštartovaní v časovej kontrole sme sa však nemohli pohnúť a museli sme zo súťaže odstúpiť. Odišiel predný medzinápravový diferenciál,“ pokračoval v rozprávaní nie príliš vydarených pretekov Tibor.
„Tak, ako sme sa na súťaž tešili, tak sme si ju vôbec neužili. Sme strašne unavení. Teraz nás zasa čaká veľa práce na aute, no nechceme sa vzdať a budeme bojovať až do konca sezóny,“ neskrýva odhodlanie hrdého bojovníka spod Tatier Tibor Kovács.
Šéf Kováčovho tímu Vlado Chovan si uvedomuje, že rely je tvrdý a nekompromisný šport, ktorého priebeh nikto nemôže predvídať.
„Niekedy si hore a niekedy dolu. Treba však vydržať a ísť ďalej. Nám sa teraz nedarilo, no stále máme pekne rozbehnutú sezónu v boji o triedu 3, takže našich fanúšikov a partnerov nechceme sklamať,“ uviedol Chovan, ktorý doplnil, že najbližšie už posádku čaká niekoľkotýždňová prestávka, počas ktorej opravia techniku a pozbierajú sily na to, aby uspeli vo zvyšku sezóny.