PREŠOV. Mesto Prešov pripravuje rekonštrukciu mosta na Škultétyho ulici, ktorá má vyriešiť havarijný stav premostenia na frekventovanej ceste ponad elektrifikovanú železničnú trať v smere Košice - Plaveč - Muszyna.
Na stavebné práce, ktoré majú trvať osem mesiacov, vyhlásila radnica vo Vestníku verejného obstarávania výzvu na predkladanie ponúk. Celková predpokladaná hodnota zákazky je takmer 2,54 milióna eur bez DPH (takmer 3,05 milióna eur
s DPH).
Kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia cena. Lehota na predkladanie ponúk je do piatka 10. decembra.
Most, ktorý už nespĺňa podmienky zaťažiteľnosti
Cieľom je odstránenie havarijného stavu mostného telesa, jeho stavebnotechnických porúch a zvýšenie dopravnej bezpečnosti v danom úseku cesty.
Most s dĺžkou 30,8 metra bol postavený v 50. rokoch minulého storočia.

V súčasnosti však už nespĺňa požiadavky zaťažiteľnosti podľa platných noriem. Na základe diagnostiky z roku 2006 a odborného prieskumu z roku 2011 je potrebná rekonštrukcia nosnej konštrukcie.
Oprava má zvýšiť jej nosnost' a rozšíriť chodníky pre peších po obidvoch stranách.
Rekonštrukcia nosnej konštrukcie pritom počíta s výhľadom na rozšírenie komunikácie na štvorpruhovú komunikáciu s prepojením na Rusínsku ulicu.
Dopravu by museli z neho vylúčiť
Predmetom zákazky sú stavebné úpravy na jestvujúcom mostnom telese, ktorými sa revitalizuje cestný nadjazd s úpravou šírkového usporiadania priľahlých úsekov komunikácie pred a za mostom na Škultétyho ulici.
Celková úprava cesty je v dĺžke 120 metrov. Upravia tiež chodníky v dĺžke úpravy komunikácie a dažďové vpusty napoja na kanalizáciu na Radlinského ulici.
Projekt rieši tiež úpravu trakčného vedenia traťovej koľaje Prešov - Veľký Šariš v dĺžke 400 metrov, preložku MTS kábla, ako aj potrebné ochranné opatrenia trakčného vedenia. Práce si vyžiadajú vylúčenie cestnej dopravy, k čomu je vyhotovený plán obchádzkových trás cez mesto Prešov.
Stav mosta: Zlý
Most na Škultétyho ulici je jedným z tých, ktorý patrí v rámci dopravy v Prešove medzi objekty s najvyššou vyťaženosťou. Podľa znaleckého posudku z roku 2020 vykazuje piaty stupeň poškodenia, teda zlý stav.
Most radnica zaradila do zoznamu 12 objektov, ktorých nevyhovujúci stav si z jej pohľadu vyžaduje prioritné riešenie. Mesto cez tento frekventovaný most zaviedlo zákaz prejazdu pre nákladné automobily nad 3,5 tony.
Na moste je zároveň znížená maximálna povolená rýchlosť pre motorové vozidlá na 30 km/h. Vyhláseniu verejného obstarávania predchádzala okrem vydania stavebného povolenia aj diagnostika mosta, ktorá mala za cieľ overiť správnosť návrhu projektovej dokumentácie rekonštrukcie mosta, potvrdenie jej realizovateľnosti a elimináciu prípadných zistených rizík počas realizácie diela.