Druhú rúru tunela Branisko sľubovali do konca roka, vodiči sa jej nedočkajú

Cez tunel dnes prejde denne takmer 13-tisíc áut.

V smere z Levoče do Prešova. Tunel Branisko má stále prejazdnú len jednu rúru.V smere z Levoče do Prešova. Tunel Branisko má stále prejazdnú len jednu rúru. (Zdroj: Mária Dudová-Bašistová)

PREŠOV, LEVOČA. „Ak sa má zachovať bezpečnosť motoristov, druhá rúra diaľničného tunela Branisko by mala vodičom začať slúžiť najneskôr v roku 2022.“

Takto videla situáciu v jednom z kľúčových tunelov v rámci diaľničnej siete na Slovensku Národná diaľničná spoločnosť v auguste 2016.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je máj 2022 a po realizácii tohto plánu ani stopy. Branisko má v rámci tunela prejazdnú stále len jednu rúru, ktorá slúži pre oba smery.

Podľa analytikov INEKO to postačuje.

Rezort dopravy však avizuje, že má harmonogram, ktorý vnesie do dopravných stavieb poriadok. A ráta v ňom aj s dostavbou Braniska.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Historik Drábik: Fašizmus je ako vírus. Darí sa mu, keď v spoločnosti niečo nefunguje Čítajte 

Počet áut síce stúpa, ale...

O tom, že tunel Branisko, na hranici Spiša a Šariša, na diaľnici medzi Prešovom a Levočou, bude využívaný na maximum, sa vedelo už pri jeho otváraní. A aj so stúpajúcim počtom vozidiel v rámci prejazdnosti ním sa počítalo už v rámci prognóz.

„Kým v roku 2014 jedným pruhom na Branisku prešlo 4 719 automobilov, v roku 2015 to bolo 5 161 áut a v roku 2016 sa predpokladá 6 017 vozidiel,“ uvádzali štatistiky z roku 2016.

Aktuálna intenzita v tuneli Branisko je zhruba 12 800 vozidiel za 24 hodín.

Eva Žgravčáková, hovorkyňa NDS

A aj na ich základe Národná diaľničná spoločnosť prognózovala, že „v roku 2022 intenzita dopravy v jednom pruhu tunela Branisko pri jednorúrovom variante presiahne denný limit 10-tisíc vozidiel“.

V rámci vtedajších platných nariadení vlády o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti platilo, že „ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10-tisíc vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou“.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľničiari tak pred šiestimi rokmi s myšlienkou sprejazdnenia druhej rúry počítali ako s potrebnou vecou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8WX7 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Diaľnice

Súvisiace témy: Slovenské tunely
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie z východu

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 012
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 625
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 324
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 096
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 101
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 865
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 709
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 130
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy z východného Slovenska - aktuálne spravodajstvo | SME

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Objavte zákutia, ktoré možno ešte nepoznáte – no po tejto ceste si ich zamilujete.


1

Prečo ho Vysoké Tatry tak fascinovali?


Vodič druhého auta neutrpel vážne zranenia.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu