Smokovce môže namiesto obchvatu odľahčiť zákaz prejazdu, tvrdia aktivisti

Smokovce môžu byť odľahčené od prejazdu návštevníkov neinvestičným prevádzkovým opatrením.

Starý Smokovec. Starý Smokovec. (Zdroj: Mária Šimoňáková)

POPRAD. Smokovce môžu byť odľahčené od prejazdu návštevníkov neinvestičným prevádzkovým opatrením, a to zákazom prejazdu v špičke, napríklad v čase medzi 10:00 a 16:00, či priamo zamedzením vjazdu na krátkom úseku v Starom Smokovci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Občianske združenie Žijem v Tatrách takto opätovne reaguje na zámer výstavby obchvatu Starého Smokovca. Navrhuje, aby bol pre tento účel vyňatý zo spoplatnenia úsek diaľnice D1 v podhorí Tatier od Popradu-Východ po výjazd Štrba.

Zámer na posudzovanie projektu „II/537 Obchvat obce Starý Smokovec” predložila Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja (PSK) a verejnosť ho môže pripomienkovať. Tatranci o ňom diskutovali so zástupcami mesta ešte počas verejného stretnutia v úvode apríla.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Solivary v Prešove si získali priazeň cisára, soľ preňho schovávali v špeciálnych komorách Čítajte 

Na internete tiež vznikla petícia, ktorej organizátori žiadajú zastavenie prípravy projektu obchvatu s vyústením na nové veľkokapacitné parkovisko v Starom Smokovci. Doteraz ju podpísalo viac ako 750 ľudí.

OZ Žijem v Tatrách v rámci svojho návrhu na odľahčenie dopravy spomína zamedzenie vjazdu od odbočky pri mestskom úrade po odbočku pri hoteli Smokovec k stanici, s výnimkou pre ubytovaných, dopravnú obsluhu a vozidlá s oprávnením s maximálnou povolenou rýchlosťou 20 kilometrov za hodinu.

„Na obchádzku a pre funkciu tranzitu by slúžili spojnice v podhorí v kombinácii s komunikáciou I/18 alebo priamo diaľnicou D1,“ napísalo občianske združenie.

Prešovský samosprávny kraj už v minulosti vysvetlil, že posudzovanie vplyvov na životné prostredie je len pokračovaním investičnej prípravy zámeru výstavby obchvatu, ktorý sa ale nemusí vôbec realizovať. Zámer je ešte len na samotnom začiatku, v štádiu prípravy technickej štúdie. Krajská samospráva zdôraznila, že samotná realizácia obchvatu nie je z jej pohľadu nateraz vôbec reálna. Aktuálne na ňu nemá ani žiadne finančné krytie. Ak tento návrh nebude v zhode so všeobecným záujmom a podporou dotknutého územia a miestnej samosprávy, PSK podľa svojho vyjadrenia do jeho realizácie nepôjde. Pripomenul však, že iniciátorom myšlienky obchvatu boli práve Tatranci, ktorých požiadavku kraj už pred niekoľkými rokmi zakomponoval do svojho územného plánu.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Osvetové strediská rozhádali prešovských poslancov. Majú ešte zmysel? Čítajte 

Zámer s predpokladaným nákladom 120 miliónov eur považujú aktivisti za neopodstatnený a s rozsiahlym dopadom na územie mesta Vysoké Tatry. Tvrdia, že doteraz nebol predstavený Správe TANAPu, obyvateľom a združeniu podnikateľských subjektov, ktorých sa priamo dotýka. Okrem iného spomínajú aj hrozbu masívneho zásahu do lesného ekosystému. Za obeť by v prípade budovania obchvatu mohlo podľa nich padnúť 30-tisíc stromov na ploche 10 hektárov.

Cieľom predloženého projektu je previesť dopravu mimo centra Starého Smokovca. V zámere sú uvedené tri varianty, ktoré sa začínajú na ceste II/537 medzi osadami Tatranské Zruby a Nový Smokovec a končia v úseku medzi osadou Horný Smokovec a Riaditeľstvom Horskej záchrannej služby.

Dĺžka obchvatu je navrhovaná na viac ako 4 kilometre. V každom z navrhovaných variantov sú navrhované štyri križovatky, uvažuje sa tiež s vybudovaním ôsmich mostov.

Diaľnice

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie z východu

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 9 801
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 419
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 896
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 397
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 2 898
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 530
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 466
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 244
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy z východného Slovenska - aktuálne spravodajstvo | SME

S režisérom Mirom Remom hovoríme o dokumentárnej sérii Lebo medveď, ktorú si môžete pozrieť exkluzívne na Voyo.


Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


4

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


V aute s ňou bola ďalšia osoba.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu